قالب سازی و تراشکاری

قالب سازی
آشنایی با قالب سازی 
مارس 29, 2018
دستگاه تراش CNC
دستگاه تراش CNC
آوریل 7, 2018
Show all

قالب سازی و تراشکاری

قالب سازی و تراشکاری

قالب سازی و تراشکاری

دستگاه تراش در قالب سازی و تراشکاری

ماشین تراش دستگاهی است که برای تراش فلز ها معمولا به صورت دواری شکل استفاده می شود .به منظور سرعت بالای تراشکاری نسبت به سایر روش ها استفاده از دستگاه و ماشین تراش یک روش پر استفاده و معمول در صنعت قالب سازی و تراشکاری به حساب می آید .

کاربرد اصلی  دستگاه تراش در قالب سازی و تراشکاری ایجاد تغییر در اندازی و سایز قطعات ایجاد شده ، تغییر در  فرم آن ها و … می باشد .

امروزه با اتصال ابزار هایی مانند : مته ، قلاویز و … بر روی ماشین های تراش دامنه ی فعالیت ها و کارایی ههای دستگاه تراش بسیار گسترش پیدا کرده است به طوری که عملیاتی همچون قلاویز زنی ، سوراخکاری و … به راحتی با ماشین تراش و دستگاه تراش در کارگاه قالب سازی و تراشکاری ایران صنعت قابل انجام می باشد .

 

تراشکاری

 

در تمام عمليات هایی که در قالب سازی و تراشکاری صورت می پذیرد ، مانند تراشکاري، سوراخکاري، فرزکاري و يا اره کاري براده توليد می شود . در اين حالت نيرويي برابر بيست تن بر اينچ مربع وارد مي‌شود، که اين مقدار نيروي زياد باعث کشش و تغيير فرم فلز می شود و باعث ايجاد حرارت مي‌شود و حرکت براده در طول سطح برش باعث اصطکاک خواهد شد و اين مقدار اصطکاک در لبه برش رنده توليد حرارت مي‌کند، که اين خود يک عامل مهم در هنگام براده برداري می باشد .

دستگاه های تراش سی ان سی در قالب سازی و تراشکاری ،  دستگاه هایی با کنترل CNC‌ هستند که ارزش کاری زیادی به دلیل قابلیت کنترل و فرم دهی سی ان سی دارند.

در نوشته های بعدی به معرفی دستگاه های تراش CNC در قالب سازی و تراشکاری خواهیم پرداخت .

کارگاه قالب سازی و تراشکاری ایران صنعت با بییش از 30 سال تجربه در زمینه ی ساخت انواع قالب های صنعتی و ارائه خدمات قالب سازی ، تراشکاری ، وایرکات ، تراش CNC ، خدمات سوپر دریل ، ساخت قالب های پلاستیک،سمبه ماتریسی ، فورج ، سازنده انواع جیگ و فیکسچر ،چارلمیز سوییس ، ساخت انواع قطعات صنعتی با دستگاه های مدرن و پیشرفته همراه با تکنولوژی روز دنیا به همراه تیمی دقیق و حرفه ای  آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *